Præsten

Jeg hedder John Lorenzen og er præst i Saralystkirken, Kirke- og Kulturcenter.

Jeg er gift med Siri og sammen har vi tre børn. Tidligere har jeg været præst på Bornholm og i Grindsted. Jeg har ligeledes tidligere været ansat som konsulent, for nationale- og internationale volontører, hvor jeg rådgav omkring ansættelser og bidrog med undervisning og samtaler. I dag er jeg ansat i Saralystkirken.

Den teologiske uddannelse har jeg fra Norge, hvor jeg har læst på Ansgar Teologiske Højskole i Kristiansand. Derudover har jeg en Diplom uddannelse i ledelse fra UC-Syd i Kolding.

Jeg syntes der er sjovt at spille volley-Ball, men da jeg ikke længere spiller i klub, bliver det desværre alt for sjældent. De sidste par år har jeg fundet stor motions motivation i del lokale fitness center.  

Jeg elsker at være præst, og det er ikke blot et job for mig. Min passion er at være en del af det Gud gør og, at være på en spændende rejse sammen med mange andre. 

Tilbud om samtale med præsten

Bliver man ramt af sygdom eller andet der truer tilværelsen, kan der dukke mange tanker og følelser op, som man kan føle sig alene med. Man ved måske ikke helt, hvad fremtiden bringer og kan have brug for at tale med et andet menneske om det, der er tungt og svært.

Erfaringen viser, at de fleste har glæde af at dele deres tanker med en anden.

I Saralystkirken har du mulighed for at tale med en præst. En sådan samtale mellem en præst og et andet menneske kunne man kalde for sjælesorg. Det betyder at ’sørge for sjælen’. Ikke alle sjælesorgssamtaler handler om tro eller Gud; de handler måske om sorg og tab, om uvished, om ensomhed og tvivl, om mening eller meningsløshed.

Uanset hvad der tales om, er sjælesorgssamtalerne båret af det kristne menneskesyn, at hvert enkelt menneske er uendeligt værdifuldt.

Hvis du ønsker at komme til alters, synge en salme eller bede en bøn, kan præsterne i Saralystkirken ligledes være til hjælp og støtte.  Tilbuddet om samtale gælder for alle uanset hvilket forhold, man har til tro.

Hvis du har spørgsmål eller andet, så kontakt mig på jl@saralystkirken.dk 
eller tlf. 66 140 140